Portal Nowoczesna Flota obejmuje patronatem akcję „Karta Ratownicza w pojeździe”

Portal Nowoczesna Flota objął akcję „Karta Ratownicza w pojeździe” patronatem medialnym. Jest to już kolejny wydawca medialny, który zdecydował się na wsparcie akcji społecznej skupionej na promocji bezpieczeństwa drogowego. Portal Nowoczesna Flota w ramach współpracy opublikuje w ciągu nadchodzących miesięcy serię artykułów dotyczących bezpieczeństwa drogowego oraz sposobów jego umocnienia poprzez proaktywne działania samych kierowców.

Nowoczesna Flota to portal poświęcony tematyce zarządzania firmową flotą samochodową, skupiający się przede wszystkim na innowacjach oraz najnowszych rozwiązaniach możliwych do zastosowania w branży. Do tej tematyki również wliczane jest bezpieczeństwo ruchu drogowego, które jest coraz chętniej włączane do firmowej polityki flotowej. W ramach promocji bezpieczeństwa na drodze portal dołącza do akcji Karta Ratownicza w pojeździe o czym informuje tutaj.

Karta Ratownicza to element wyposażenia samochodu będący kartką w formacie A4, przedstawiającą schemat danego pojazdu z zaznaczonymi elementami konstrukcyjnymi oraz wyposażenia, usprawniający prowadzenie akcji ratowniczych w razie wystąpienia wypadku drogowego. Obecność fizycznej Karty Ratowniczej w samochodzie oznaczana jest żółtą nalepką na przedniej szybie.

Karta Ratownicza w pojeździe jest akcją społeczną realizowaną na terenie Europy od ponad dekady. W Polsce inicjatywa jest realizowana i stale rozwijana przez Związek Dealerów Samochodów i Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego przy stałym wsparciu Państwowej Straży Pożarnej.

„Niezwykle cieszy nas, że akcja „Karta Ratownicza w pojeździe” odnajduje coraz większe zainteresowanie pośród branży flotowej. Początkowo w akcję byli zaangażowani głównie autoryzowani dealerzy oraz ASO jako punkty wydawania Kart Ratowniczych oraz żółtych nalepek informacyjnych, ale w miarę rozwoju naszej inicjatywy, wśród uczestników akcji zaczęły pojawiać się również pozostałe przedsiębiorstwa związane z szeroko rozumianą motoryzacją. Floty są aktualnie drugim największym odbiorcą Kart Ratowniczych, zaraz po firmach dealerskich.” – komentuje Paweł Tuzinek, prezes Związku Dealerów Samochodów.

Elementy niezbędne w akcji to oczywiście Karta Ratownicza, którą można pobrać i wydrukować samemu ze strony www.kartyratownicze.pl. Ważne jest, żeby karta była wydrukowana w kolorze. Umieszcza się ją za osłoną przeciwsłoneczną samochodu po stronie kierowcy. Dodatkowo na pojeździe należy umieścić specjalną żółtą nalepkę, która dla ekip ratowniczych jest informacją, że karta znajduje się w samochodzie. Z uwagi na skomplikowanie współczesnych pojazdów i szeroką gamę modelową zaleca się, żeby Kartę Ratowniczą dobierać w salonie samochodowym lub warsztacie. W salonach i warsztatach biorących udział w akcji można także bezpłatnie otrzymać nalepkę. Do akcji można również dołączyć korzystając ze strony internetowej kartyratownicze.pl.